Doctorat

Bunul meu prieten, Baghi, îşi scrie teza de doctorat. O publică pe măsură ce scrie  la ea, fapt unic  – aşa cred! – în istoria doctorologiei. Şi lăudabil. Scapi de teroarea „formei finale” care trebuie aprobată, retuşată, compilată, decorată de cineva. O comisie, probabil. În urma intervenţiei acestei comisii, te poţi alege cu două necazuri: ori se dovedeşte că ai plagiat, ori lucrarea este excepţională (zice Comisia!), dar tema trebuie schimbată şi păstrată concluzia sau invers. În oricare dintre situaţii, faptul că tu clatini neliniştit spre disperat din cap, adică: „NU, nu, nuuuu!…” –   te descalifică.
Dar dacă o publici pe fragmente, la final, Comisia n-are ce să-ţi reproşeze. E, cum s-ar zice, părtaşă...

Să iau un exemplu banal.
Să zicem că eu aş vrea să-mi dau doctoratul în APA CALDĂ. CE E APA CALDĂ? – lucrare de doctorat.

Cum încep?

O întreb mai întâi pe Dacti. Ea o să zică, la nivelul ei de pricepere: „ APA CALDĂ e atunci când, dacă n-o combini cu RECE, te face să scoţi un urlet sub duş, de să creadă vecinii că l-ai văzut pe Jack Spintecătorul.

Întreb dispeceratul RADET, ca să mă informez din mai multe surse: „Doamnă Dispecer, ce e APA CALDĂ?” Doamna citează normativele:
–  Pleacă de la noi cu cin’zeci şi cinci de grade Celsius.
Eu insist:
–  Nu mă interesează temperatura apei la plecare, ci la duşare. Dacti zice că e călâie.
Dispecera mai zice că o să vină doi băieţi cu termometrul, să-l bage în jetul de apă al chiuvetei lui Dacti, şi, dacă are peste patruzeci de grade, reclamaţia e nefondată.
Eu o să renunţ, fiindcă Dacti nu-mi dă voie să bag oameni străini în casă în lipsa ei.
Dispecera o să supraliciteze şi-o să-mi zică ceva cu: „Prin urmare…”
Şi eu o să zic :
–  Vă rog să mă scuzaţi!

Şi o să mă orientez spre  o nouă temă de doctorat – APA RECE. Care e cât se poate de clară. APA RECE  e ingredientul cu care ar trebui combinată APA CALDĂ, ca să faci un duş, atunci când ai, cu adevărat, APĂ CALDĂ.
Dar toate măsurătorile relative mă depăşesc. Aşa că, dacă vreodată mă apuc de doctorat, o să studiez MERSUL PE JOS, CEA MAI IEFTINĂ FORMĂ DE MERS.

Fireşte, o să-mi sară în cap cel puţin două companii de taxiuri. Şi câteva de asigurări.

Atunci o să-mi dau doctoratul în NIMIC.

Să vedem cine mai are curajul să mă atace.

Fiindcă, dragi prieteni, exact asta vă spune şi amicul Baghi, de opt episoade de doctorat încoace: că doctoratul e NIMIC. Restul e TOTUL.

p.s.: Dacă aveţi teme de doctorat, aştept sugestii!
Eu, prietenul Baghi sau împreună, le dăm de capăt.

După care ne înfiinţăm o firmă de detectivi particulari.

2 gânduri despre „Doctorat

  1. Nono, prietene, nu-i aşa că te-am surprins?
    Având în vedere importanţa temei tezei mele de doctorat, o să fac din aceasta un fel de „Subiectul zilei” 🙂
    După care ne înfiinţăm firma de detectivi particulari „Nono & Baghi”.
    Sau „Baghi & Nono”, vedem noi, dăm cu banul ori tragem la sorţi, ca să nu avem discuţii şi să nu plecăm la drum cu suspiciuni. Deşi ca detectivi, trebuie să avem suspiciuni 🙂

Lasă un răspuns

