Stă să plouă. De-aia, cred, sunt depresiv şi răutăcios.

Pe blogul editurii care m-a făcut să văd lumina tiparului – (ce-mi plac şabloanele mele!) – cineva, pe nume Juliet, îmi face o recenzie. Drăguţ!… Aşa zic eu despre lucruri care nici nu mă entuziasmează, nici nu mă dezamăgesc. Am moştenit adjectivul de la Asta. Ea exclama „drăguţ!” , ori de câte ori nu ştia ce să zică.
Juliet are 17 comentarii, ceea ce înseamnă că undeva s-a plantat un copăcel.

Tot răsfoind blogul Juliet-ei, am dat peste încă o recenzie de carte: Codul bunelor maniere.
Juliet a spicuit câteva reguli de comportament elegant  în societate, precizând: „Am selectat cateva dintre regulile care mi s-au parut cele mai importante si pe care toata lumea ar trebuie sa le stie si sa le aplice”.
Transcriu şi eu câteva, mai jos, sperând din tot sufletul să fie vorba despre citate din memoria bloggheriţei, şi nu de fragmente luate cu copy-paste. Altminteri e de jale! Vă veţi convinge imediat ce le citiţi. Nu m-am putut abţine de la comentarii.
Prin urmare:
„Paharul cu vin se tine de piciorul acestuia pentru ca, caldura care o degaja mana sa nu influienteze in vreun fel continutul acestuia.”
La atâtea greşeli gramaticale şi de ortografie, plus o cacofonie mare cât o carafă de vin,  cui îi mai pasă de unde apuci paharul?

„Poti lasa un rest de mancare in farfurie daca te-ai saturat, in schimb daca ai mai cerut o portie e recomandat sa o mananci pe toata si sa nu lasi resturi in farfurie.”
Asta e  ca-n Moartea căprioarei, ultimul vers: „Plâng. Ce gandeşte tata? Mănânc şi plâng. Mănânc!”

„Mana stanga trebuie tinuta la gura atunci cand tusim sau stranutam.”
Valabil pentru dreptaci.

„Atunci cand conversezi cu cineva, ar fi bine sa ii pronunti de cat mai multe ori numele in discutie, asta pentru a-i da atentia cuvenita interlocutorului.”
NU, atenţia cuvenită i-o dai privindu-l în ochi în timp ce-i vorbeşti.

În concluzie: dacă tot aşa o ţine Codul Bunelor Maniere şi nu e  un pamflet, apoi am de gând să scriu şi eu unul!

6 gânduri despre „Stă să plouă. De-aia, cred, sunt depresiv şi răutăcios.

  1. uneori cel mai bine este sa te integrezi in context, sa asculti de intuitia ta deoarece regulile pacatuiesc prin fixitate si poti deveni ridicol foarte usor

  2. Bun sfat, Maria! Mie mi-e frică de ridicol mai ceva ca de gripa aviară.
    p.s. L-am văzut în poze pe căţeluşul tău. E o minunăţie.

Lasă un răspuns

