Iar se bagă Dacti!…

Nonolică,
lasă-l dracului de cod al bunelor maniere!
E inutil pe piciorul nostru de plai. Îţi zic 5 motive pentru care e inutil:
Unu: ‘Geaba ştii a umbla cu lingura, furculiţa şi cuţitul prin farfurii, la cinele festive sau romantice, zadarnic haleşti cu distincţie peşte, pui şi fructe folosind tacâmurile, iar nu degetele din dotare, dacă pe la Congrese şi Seminarii de  Comunicări Ştiinţifice, când se lasă cu bufet suedez, razi kilograme de crăpelniţă şi băutură cu 340 km/h.
Doi: Nu contează cum ai formulat buchetul pe care-l dăruieşti doamnei Mărioara Cuptor, dacă i-ai ataşat cartea ta de vizită în limba engleză.
Trei: Dacă n-ai aflat că la sandale nu se poartă ciorapi, indiferent de sex, ce rost are să ştii că ai dreptul să refuzi, politicos dar ferm, să fii descălţat la intrare?
Patru: Când ţi-ai pus pe uşa apartmentului o plăcuţă cu numele tău, precedat de „Dr. Ing.”, nu mai contează că, ori nu te prezinţi din proprie iniţiativă la telefon, ori te domneşti singur.
Cinci: După ce ai susţinut o conversaţie inteligentă în care tu ai zis, de nu ştiu câte ori: „pesemne că…”,  „mai serviţi?”, „mi-am adus aportul” şi alte „ghiuvete” de-astea, chiar că n-are nicio importanţă dacă-l fluieri pe chelner sau pocneşti din degete.

Mai vrei, Nonolică? Mai am!

Dar, uite, afară au înflorit absolut toţi pomii noştri, conform codului bunelor maniere copăceşti, miroase a primăvară şi prietenul nostru a pus pe blogul său  nişte imagini formidabile, din care merită să furăm măcar una.Desigur, în felul acesta, depăşim codul bunelor maniere şi ne vârâm în codul penal.

4 gânduri despre „Iar se bagă Dacti!…

  1. Mi-am pus pe ușă abreviat: pr. prof. dr. Abrevierile denotă o nețărmurită smerenie căci, la banii mei, îmi puteam permite și să scriu cuvintele întregi!

  2. Pingback: Norma | Ioan Usca

Lasă un răspuns

