Urs, punct.

– Vorbeşti în dodii, Dacti!  Păi, eu, dacă aş locui singur – prin absurd, crezi că mi-aş pune pe uşă o plăcuţă cu patru litere, NONO, şi-atât?
De dincolo se aude doar ” hîş-hîş, hîş-hîş”… Dacti nu răspunde. Ca de obicei! Acum are o scuză: spală aragazul. Asta se întâmplă numai când amărâtul de el începe să semene cu un dalmaţian sau cu un costum de camuflaj.

Nu mai insist. O las să-şi trateze nevroza până la capăt. Uneori cred că abia aşteaptă să dea cafeaua în foc, să aibă motiv să nu-mi vorbească.
O iau pe ocolite:
– Dacti, ce e aia „cină romantică”?Râde şi-mi răspunde la prima întrebare, cu o alta, fireşte:
– Şi ce ţi-ai scrie înainte de NONO?
Urs. Punct. Totuşi: ce e aia cină romantică?
Dacti vine lângă mine, ştergându-se pe mâini. O, da! A spălat aragazul. Ăsta trebuie să rămână evenimentul zilei, să-mi intre-n cap, să nu uit vreodată…
– Cină romantică e un eufemism.

Vedeţi? De-aia convieţuiesc eu mai bine cu Dacti decât cu Asta. Fiindcă Dacti, cel puţin, răspunde la întrebări. Avem dialog. Ne lămurim. Şi tot de-aia, chiar dacă vreodată o să-mi permit măcar o garsonieră în oraş, singur, n-o să scriu niciodată pe uşă Urs. NONO. Că nu e o calitate, e un defect.

 

 

3 gânduri despre „Urs, punct.

  1. Mi-am pus pe ușă o inscripție redactată modest: Pr. Prof. Dr. Ivan Uska. Plăcuța indică un abis de smerenie, căci, la banii mei, îmi puteam permite să nu folosesc abrevieri.
    Vecinul, invidios, și-a pus și el: Ing. Vlad Stoenescu.
    – Băi, țărane – i-am zis -, mai bine-ți luai un parizer, că pică pantalonii de pe tine! Cine crezi că te caută? Poate, doar Poliția, pentru vreo amendă…
    Trufia, însă, când roade în suflet, abolește orice urmă de rațiune!

  2. Pingback: Caritate | Ioan Usca

Lasă un răspuns

