Gând la gând, cu bucurie…

Tocmai când respiram adânc, să prind curaj, să-l sun pe Marlowe, telefonul începe să ţârâie. Dacti în baie. Sunt îndreptăţit de situaţie să răspund. Îmi aranjez fularul, că nu se ştie niciodată cine e la capătul firului, poa’ să fie şi Papa de la Roma, acum, că s-a ales unul nou, şi răspund:
– Alo!
– Tu eşti, amice?
Mă îndrept, nevăzut, în scaun:
– Da, Phil!
– Cu ce vă lăudaţi?
– Cu nimic, Phil. Vegetăm.
– Negroteiu’ ce face?
– Mulţumesc, bine.
– Halal de voi, zice Phil şi oftează adânc.
Secundele trec, pe banii lui, că el sunase.  Mai suspină o dată.
– Băi. zice.
– Da, domnule, zic.
La dracu’! Tot îmi vine să-i zic „domnule”, deşi suntem parteneri de afaceri de atâta amar de vreme.
– Am ieşit aseară cu o puicuţă.
– Înţeleg, zic eu, circumspect.
– O bucăţică la metru. Un gin tonic, două bancuri cu blonde, ea râde, încă un gin tonic… la mine sau la tine. Ştii genul, nu?
– Da, zic, foarte sigur pe mine, deşi habar n-aveam despre ce fel de  gen vorbeşte.
Mă duc niţel  la  baie, zice. Şi pleacă. Stau, stau, stau… Tipa întârzie. Mă gândesc că i s-a tras vreun fir la ciorap şi aşteaptă să vină vreuna cu ojă la ea, în poşetă,  să-l lipească. Femeile au tot felu’ de chestii de-astea la ele. Grenade, şperaclu, rimel… Chestii inutile pe care le-ar putea folosi vreodată, în viaţa asta… Mai cer un râd, pentru mine. Fata nu apare. Aud, în schimb, un ţipăt de cucoană din zona veceului şi începe bâlciul. În următoarele cinci minute mi-e foarte clar  de ce îmi lipseşte de la masă interlocutoarea: stă chircită în cabina ei, cu beregata tăiată.
Sun la poliţie şi mă priponesc în uşa localului. Ăia de la mese nu dau niciun semn că ar vrea să plece. Barmanul, nesimţit, schimbă CD-ul. Pune Dire Straits, Private Investigations….
– Te ascult, Phil, şoptesc eu, fiindcă nu se mai aude duşul şi Dacti poate să apară în orice moment.
– Nu ştiu ce să  zic, zice Phil.
– Nici eu, susur. Luăm cazul?
– Luaţi-l voi, dacă vă dă mâna! Pe mine mă scârbesc tipele care îşi taie beregata, înainte de-a termina primul pahar.

 

Un gând despre „Gând la gând, cu bucurie…

Lasă un răspuns

